".... életünkben akárhogy jönnek-mennek a férfiak - lehet, hogy örömet hoznak, lehet, hogy bánatot okoznak nekünk - de bármi történik, mindig itt leszünk egymásnak...."

Felnőtt tartalom

iváncsi vagy miről szólhat ez a pikáns című bejegyzés? Először is arra kérlek, mielőtt a 'tovább'-ra kattintassz, mozgasd meg a képzeleted! Neked mi ugrik be először?.......... hát persze, hogy az élvezetek, de pontosan melyik is? A szó hallatán több mindenre lehet gondolni. De mindenekelőtt AZ ÉRINTÉS, ez a legelső, hisz minden igazi örömteli élményünknek ez az alapja, ez a kiinduló pont. Amikor a kezemmel megérintem, amikor megsimogatom, már ez is olyan bizsergető vággyal tölt el, aminek nehéz ellenállni. Örömöt szerzek: elsősorban önmagamnak, de ezzel egyidőben megoszthatod mindezt másokkal is. És ami ezután jön, az még a csúcsélmény eleje. Majd a 'ruháktól' megszabadítva, a rétegektől teljesen lecsupaszítva, szép lassan elkezdődhet a gyönyörök átélése. A látvány és a mámorító  illat csak az élvezet kezdete....

 

Aki nem tudná, annak elárulom, hogy a csokoládéfogyasztás a kulináris élvezeteken felül rendkívül egézséges eledel, de ezt most ne tekintsd reklámnak.

A csokoládé valójában jobb, mint a híre - állítják tudósok, akiknek vizsgálatai kimutatták, hogy az édesség sok gyümölcsnél több antioxidánst tartalmaz.

A Pennsylvania állambeli Hersheyben működő egészségügyi és táplálkozási kutatóközpont szakembereinek összehasonlító elemzéséből az derült ki, hogy mindenek előtt az étcsokoládé tartalmaz több antioxidánst, mint sok gyümölcs vagy gyümölcslé. A kakaómagok valójában szupergyümölcsök - derült ki a Chemistry Central Journal című tudományos folyóiratban közölt tanulmányból.

A kutatók étcsokoládét, kakaóport és forró csokoládét elemeztek, és hasonlítottak össze fekete áfonyával, gránátalmával, tőzegáfonyával. A szakemberek olyan antioxidáns-tartalmakat vizsgálták, mint a polifenol és a flavonoid. A polifenolok káros anyagokat tesznek ártalmatlanná, a flavonoid többek közt vérnyomáscsökkentőként ismert.
http://fromme-toyou.tumblr.com

Míg az antioxidánsok hatása a kakaópor és az étcsokoládé esetében meghaladta, de legalábbis egy szinten volt a gyümölcsökkel és gyümölcslevekkel, addig a forró csokoládé készítésekor, melegítés közben ezek az egészségfokozó anyagok részben elvesztek.

A British Medical Journal (BMJ) című brit orvosi folyóirat legfrissebb számában ismertetett tanulmány szerzői kihangsúlyozták, hogy az egészségvédő hatáshoz legalább 60-70 százalékos kakaótartalmú csokoládé szükséges.

Az adagolás is rendkívül fontos. A tábla méretétől függően egy tábla csokoládé 4-12 adagból (kockából) állhat, és általában már egyetlen kocka elegendő. Ha nem vigyázol, könnyen túlzásba viheted az evést, és a telített zsírok és a cukor túlsúlyba kerülhetnek az előnyökkel szemben. A keserű csokoládéban lévő flavonoidok olyan hatékonyak, hogy már egy bonbon méretű darab is képes csökkenteni a vérnyomást.

A valódi csokoládé áráról is ritkán esik szó. Az egészségügyi előnyökkel járó, valódi fekete édesség a hétköznapi csokoládékhoz képest jóval drágább.
...... megszívlelendő: tehát kevesebb, de az legyen minőségi.

A kakaó előnyeit viszont más forrásokból is élvezheted. A csokoládé nem mindig a legideálisabb forrása az ismert antioxidánsoknak. Az egyik legjobb alternatíva a teafűből főzött tea. Dugattyús kávéfőzőben áztasd a teafüvet legalább 7 percig. Adj hozzá egy kis tejszínt és nyers cukrot, és máris megkapod az alakodat sokkal jobban kímélő fekete csokoládé esszenciát.

A kutatás azonban elfelejtett néhány lényeges dolgot megemlíteni. Például, hogy a boltok polcain megtalálható csokoládék zöme alig tartalmaz kakaóport.


Az antioxidánsok a kakaóban vannak, nem a keserű csokoládéban. A lényeg, hogy az antioxidáns a kakaónak köszönhető, amelyből készül. Ha valóban egészségügyi szempontból eszünk csokoládét, legalább 70 százalék kakaótartalmú fekete táblát fogyassz, lehetőleg töltelék nélkül, mert az (igencsak káros) hidrogénezett zsírokat tartalmazhat, melyek hozzájárulnak a civilizációs betegségek kialakulásában ;(szívroham, táplálkozási hiánybetegségek, az általános sejtállapot romlás)

Az élvezeteken felül sajnos van még egy nagy probléma. Ha megeszel egy egész tábla csokoládét, legyen az keserű vagy tejcsoki, hamarabb nő a derékbőséged, minthogy élvezhetnéd az antioxidánsok jótékony hatásait.

 

 

források: hvg.hu
maga-a-valosag.hu
flavonoid.lap.hu